הגשת בקשה לרישום סימן מסחר

רישום סימן מסחר לצורך מכירת מוצרים באמזון (AMAZON)

כידוע, אמזון (www.amazon.com) הוא אתר מכירות אינטרנטי עצום בגודלו, במסגרתו מוצעים למכירה מגוון ענק של מוצרים שונים שיסופקו לכם באמצעות ספקים רבים ושונים מרחבי העולם, עד לדלת ביתכם.

לפני מספר שנים החליטה חברת אמזון על הקמת AMAZON BRAND REGISTRY (רישום המותגים של אמזון), שאחת ממטרותיו העיקריות היא הגנה על המוצרים והמותגים של ספקיה הרבים והשונים, וזאת באמצעות דרישה לרישום סימן המסחר של המוצר ו/או המותג המוצעים למכירה על ידם באחת ממשרדי רשמי סימני המסחר במדינות השונות שיפורטו להלן, בטרם הצעתו למכירה באתר אמזון.

מטרה נוספת הנובעת מעצם רישום סימני המסחר, לפי דרישתה של חברת אמזון כנזכר לעיל, היא טיפול מצדה בהוצאתם וגריעתם מאתר אמזון של מוצרים מועתקים המפרים את זכויותיהם של הספקים בעלי סימני המסחר הרשומים במוצריהם המוצעים למכירה באתר האמור.

לפיכך, ככל שאתם מתכוונים להציע למכירה מוצר כזה או אחר באתר אמזון, עליכם קודם כל לפעול לרישום סימן המסחר שלכם, וזאת על-ידי הגשת בקשה לרישום סימן המסחר באחת מן המדינות שחברת אמזון אישרה את רישום סימן המסחר בהם ככזה המקובל עליה לצורכי AMAZON BRAND REGISTRY.

מהן המדינות השונות שבהן ניתן להגיש בקשה לרישום סימן מסחר לצורך מכירת מוצרים באמזון?

על המדינות השונות כנזכר לעיל נמנות, נכון למועד כתיבת מאמרנו זה (24/5/2021): ארצות הברית, ברזיל, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, הודו, יפן, צרפת, גרמניה, איטליה, טורקיה, סינגפור, ספרד, הולנד, ערב הסעודית, שוודיה, פולין, בריטניה, האיחוד האירופי ואיחוד האמירויות.

רשימת המדינות שפורטו לעיל עשויה להתעדכן מעת לעת וחובה תמיד לבדוק טרם הגשת בקשה לרישום סימן המסחר האם אותה מדינה בה תוגש בקשת הרישום עודנה נכללת ברשימת המדינות שמפרסמת חברת אמזון נכון למועד הגשת בקשת הרישום.

כיצד ניתן להגיש בקשה לרישום סימן מסחר?

הליך הגשת בקשת רישום סימן המסחר, כמו גם הליך הבחינה שלה, אינו טכני כלל ועיקר והוא דורש ניסיון משפטי רב ומוכח, הן לעניין עצם הגשת הבקשה עצמה והן לעניין הטיפול המשפטי בהשגות המשפטיות השונות שיועלו מצד בוחני סימני המסחר במסגרת הליך הבחינה, מתחילתו ועד השלמתו.

לפיכך, חשוב מאוד להגיש את בקשת רישום סימן המסחר שלכם על-ידי עורך דין סימני מסחר בעל ניסיון רב ומוכח שתחום מומחיותו הינו דיני סימני מסחר.

אתם מתכוונים להציע למכירה מוצר באמזון? חשוב מאוד להיערך לכך מראש. זה בדיוק הזמן להגיש בקשה לרישום סימן מסחר! אל תהססו, פנו אל משרדנו ללא דיחוי ואנו נספק לכם את כל המידע הנדרש לשם כך ונפעל להגיש עבורכם את בקשת רישום סימן המסחר שלכם.

עמית וולף, משרד עורכי דין

עמית וולף, עורך דין סימני מסחר, מומחה לדיני סימני מסחר, בעל ותק וניסיון רב ומוכח בהליכי רישום סימני מסחר בישראל וברחבי העולם וכן בליווי ובייצוג משפטי בתחום סימני המסחר במסגרת הליכים משפטיים בפני הערכאות המשפטיות השונות.