הסרת תוצאת חיפוש מגוגל (GOOGLE)

הזכות להישכח

בגוגל מופיעה תוצאת חיפוש שאתם מעוניינים להסיר אותה? זה בדיוק הזמן לפנות אל עורך דין מנוסה כדי לבחון את דרכי הפעולה המשפטיות בהם ניתן לנקוט לשם הסרת תוצאת החיפוש.

כעניין שבשגרה, רבים מאתנו עורכים חיפושים שונים בגוגל לצרכים שונים, בין היתר לגבי מוצר שאנחנו מתעניינים ברכישתו, לגבי בית עסק כזה או אחר, או לגבי לאדם מסוים.

חיפוש קצר שכזה במנגנון החיפוש של גוגל מציג בפנינו, בלחיצת כפתור ובמהירות רבה, שלל מידע וקישוריות אודות מושא החיפוש.

מדובר בפעולה יומיומית, כך ממש, שכבר הפכה לפני שנים רבות לשגורה ונפוצה בקרבנו, כך שאיתור המידע שאנחנו מחפשים באמצעות מנגנון החיפוש של גוגל הוא הליך זמין, פשוט וקל.  

אולם, חיפושים שכאלה מעלים באופן תדיר גם תוצאות חיפוש, אשר יש בהן בין היתר כדי לפגוע במושא החיפוש, לרבות במוניטין שלו, בשמו הטוב, בפרטיותו, בצנעת חייו, בבית העסק שלו, בפרנסתו ובהכנסותיו, על לא עוול בכפו, ללא כל הצדקה שהיא ואף בניגוד לדין (בין השאר לפי חוק איסור לשון הרע וחוק הגנת הפרטיות).

כך, למשל, אדם שעשה שימוש במנגנון החיפוש של גוגל כדי לאתר מידע אודות מוצר מסוים, יכול להיתקל בתוצאות חיפוש ובקישוריות למידע אשר מציג את המוצר באור שלילי או אף כולל מידע מטעה לגביו, ובשל כך אותו אדם יימנע מרכישתו, והכל למרות שהמידע שנמסר שקרי ו/או הועלה על-ידי בית עסק מתחרה ועוד.

דוגמא נוספת היא הקלדת שמו של אדם מסוים בגוגל, אשר מניבה תוצאות חיפוש הכוללות מידע אודות הליכים משפטיים הנוגעים אליו, חרף קיומו של צו איסור פרסום.

תוצאות חיפוש שכאלה הפכו למנת חלקם של בתי עסק ואנשים רבים, אשר פעמים רבות מוצאים עצמם חסרי אונים, מבלי שהם יודעים כי ניתן לפעול לשם הסרת תוצאות החיפוש הללו.

ישנן מספר דרכי פעולה משפטיות אפשריות, לרבות פנייה בכתב אל גוגל ו/או אל המפרסם עצמו, בדרישה להסרת הפרסום ותוצאת החיפוש הרלוונטית (לפי העניין), וכמובן שישנה האפשרות לפנות גם לבית המשפט. למותר לציין, כי יש לבחון כל מקרה לגופו ולבחור את דרך הפעולה המשפטית הנכונה והמתאימה הנדרשת כדי להסיר את תוצאת החיפוש.

 

במרוצת השנים פעל משרדנו רבות בתחום זה והוביל להסרת תוצאות חיפוש רבות ממנגנון החיפוש גוגל. מעוניינים להסיר תוצאת חיפוש מגוגל? אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר- עמית וולף, עורך דין.